Робота з батьками

25.10.2022
Джерела розвитку мотивації до занять  у гуртках.

                                          Шановні батьки!!! 

Національна служба здоров'я підібрала низку порад, які допоможуть у спілкуванні дорослих із дітьми у воєнний час.

"Зберігайте спокій. Дитина у сприйнятті світу орієнтується на батьків. Паніка, крики, сльози батьків викликають у дитини відчуття, що відбувається катастрофа. Якщо батьки намагаються поводитись спокійно, дитина легше адаптується", – зазначають у службі.

Там також радять:

  • Намагайтеся дотримуватись звичної для дитини рутини.
  • Якомога частіше обіймайте дитину. Вона має відчувати, що ви поруч.
  • Грайте з дитиною. Не залишайте її наодинці гаджетами.

"Транслюйте дитині відчуття безпеки. Кажіть їй, що захистите її у будь-якому випадку. Пояснюйте, що саме ви робите для її та вашої безпеки. Для чого залишаєте квартиру та спускаєтесь в укриття. Якщо батько пішов на війну, скажіть дитині, що батько її захищає, долає ворога", – радять у НСЗУ.

Серед інших порад:

  • Дитина має знати, що життя змінилось не на вічно, кажіть їй, що колись війна скінчиться.
  • Кажіть дитині правду. Навіть якщо сталось найгірше. Не вдавайтесь до жахливих деталей, використовуйте метафори.
  • Якщо ви в евакуації, скажіть дитині, навіщо ви поїхали.
  • Не дивіться при дитині відео з вибухами та ненормативною лексикою.



 
       Шановні батьки!!! 
Нагадую вам  прості правила поводження під час карантину :)
Проведіть роботу з дітьми.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.02.2021 р. № 104 «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України», якою внесено зміни до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» (Офіційний вісник України, 2021 р., № 1, ст. 14, № 2, ст. 95, № 5, ст. 272, № 7, ст. 348) – із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 5 лютого 2021 р. № 83  

З текстом Постанови можна ознайомитися за посиланням: https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-vnesennya-zmin-do-deyakih-aktiv-kabinetu-ministriv-ukrayini-104-170221



Шановні батьки, допомогайте дітям у виконанні вправ, творчих завдань, підтримуйте та заохочуйте їхні починання.

БЕЗПЕКА НАШИХ ДІТЕЙ

Правила безпеки під час карантину та канікул


1. Дбайте про повноцінне харчування, збагачуйте організм вітамінами та калоріями, витраченими взимку.
2. Чергуйте працю з активним відпочинком, більше часу проводьте на свіжому повітрі.
3. Обережно поводьтеся з електричними та газовими приладами.
4. Дотримуйтесь правил техніки безпеки при перебуванні на кухні, щоб уникнути опіків, порізів.
5. Під час ігор, змагань на подвір’ї не штовхайтеся, не ставте підніжок, раптово не зупиняйтеся під час бігу.
6. Для ігор та розваг вибирайте безпечні майданчики та площадки.
7. Намагайтеся передбачати небезпеку та уникати її.
8. Переходьте вулицю лише у визначених місцях, дотримуйтеся правил пішохода.
9. Пам’ятайте про заборону катання на скутерах та велосипедах на проїжджій частині дороги.
10. Уникайте перегрівання організму, обмежуйте своє перебування на сонці.
11. Не забувайте про правила поведінки у місцях відпочинку (біля водойм, у лісі, парку тощо)
12. Не вживайте у їжу не знайомих вам продуктів :грибів, ягід , викачаних з дерев соків, овочів, фруктів.



Розкажіть дітям про безпечне користування інтернетом
Безпека дітей в інтернеті – Херсонська Загальноосвітня школа І-ІІІ ...

Безпека дітей в інтернеті.




 Консультація для батьків  :"Спілкування з дітьми під час карантину."

Що можуть зробити дорослі? Насамперед дорослі мають пам’ятати, що обсяг самостійних дій дитини поступово збільшується. Відтак допомогу потрібно зменшувати. Навіть якщо дитині потрібно набагато більше часу на виконання дії власноруч, ніж це зробили би дорослі — необхідно стримати власну нетерплячку і дати їй цей час. Тим паче, що під час «карантинного» перебування вдома це можна собі дозволити. У деяких сім’ях дитину довго вважають маленькою і цим блокують розвиток її самостійності. Такі діти звикають до надмірної опіки, у дитячому садку і початковій школі почуваються безпорадними та самотніми. Проте у підлітковому віці батьки починають вимагати від цих дітей прояву самостійності. Але ж ця якість не може сформуватися сама собою! Якщо допомагати дитині й схвалювати проявлену нею ініціативу, то у її діях скоро проявиться важливий компонент самостійності — цілеспрямованість. Її ознаками є захоплення справою, прагнення отримати не будь-який, а саме бажаний результат. Цілеспрямованість проявляється і у прагненні копіювати дії дорослих (прати білизну, як мама, забивати цвях, як тато, тощо).

Повне або часткове копіювання будь-яких матеріалів сайту, цитування, публікація їх анотованих оглядів допускаються лише з письмового дозволу редакції сайту.

                      ЯК ВИЯВИТИ І РОЗВИНУТИ ТАЛАНТ ДИТИНИЕтапи формування та розвитку здібностей Формування певних задатків тісно пов'язане із загальним розвитком дитини. Психологи виділяють п'ять вікових періодів:: • 1-2 роки - у малюків проявляються перші творчі нахили; • 3-4 роки - час всебічного розвитку, пік формування здібностей. У цей період проявляються симпатії до певного типу діяльності; • 5-6 років - розвиток мислення. Вітається відвідування секцій і гуртків за інтересами, розвиток таланту; • 7-8 років - прояв стійкого інтересу дітей до творчості, період відвідування регулярних занять, досягнення перших успіхів; • 9-14 років - формування самостійності, здібностей до аналізу і синтезу, відповідального ставлення до занять, визначення подальшого шляху розвитку. Така класифікація не панацея для батьків. Важливо пам'ятати, що здібності у дітей можуть прокидатися в різному віці. Якщо ваш малюк в чотири роки ще не співає і не малює, не намагайтеся насильно нав'язати діяльність. Його обдарованість може розкритися лише до семи років.






Тест "Чи гарні ви батьки"
Більшість батьків свято переконані, що вони гарні батьки. Про своїх дітей одні батьки розповідають стороннім лише хороше, а інші – не соромляться жалітися на них... Стосунки батьків і дітей – вічна проблема, з якою зіштовхується кожне покоління. Чому в одних сім’ях – мир і спокій, а в інших – сварки, крики і скандали? Якими бачать діти своїх батьків? Якими батьками ви насправді є?


На ці запитання допоможе відповісти цей тест.
Виберіть свої варіанти відповідей на 10 запитань і позначте їх.
1. Чи читаєте ви своїй дитині книжки перед сном?
- систематично - 3;
- інколи - 1;
- ніколи, читає дружина (чоловік, бабуся, дідусь тощо) - 0;
- а навіщо забивати дурницями дитині голову перед сном? - 2.
2. Чи довіряє вам дитина свої таємниці і переживання?
- у хвилини відвертості - так - 3;
- про всі таємниці дізнаюся від сусідів, вихователів, знайомих - 4;
- а навіщо мені її таємниці? - 1;
- як мені знадобиться дізнатися, натисну – і все скаже - 2.
3. Скільки часу за день ви спілкуєтесь з дитиною?
- стільки, скільки конче необхідно - 2;
- з ранку до ночі - 4;
- увесь вільний час - 3;
- я не маю часу для спеціального спілкування - 1.
4. Якщо вихователька не задоволена поведінкою чи результатами навчання вашої дитини, що ви зробите?
- дам прочухана, не дозволю дивитися мультики (піти погуляти тощо), примушу визубрити новий матеріал тощо - 2;
- допоможу дитині розібратися в ситуації - 3;
- дитина отримала зауваження – нічого страшного, наступного разу виправиться - 1;
- влаштую скандал виховательці - 4.
5. Як ваша сім’я проводить літній відпочинок?
- тато – в один бік, мама – в другий, діти – до бабусі (в табір тощо) - 1;
- намагаємося провести відпочинок разом - 3;
- відправляємо дітей до бабусі чи в табір, а самі їдемо відпочивати - 2;
- куди дитина захоче, туди й поїде - 4.
6. Після сварки з дитиною хто першим починає миритися?
- той, хто першим усвідомить свою провину - 3;
- ніхто і ніколи, все налагоджується само собою - 1;
- певна річ, дитина, вона ж наймолодша - 2;
- завжди я, шкода ж дитини! - 4.
7. Чи намагаєтеся ви виконати всі бажання своєї дитини?
- так, стараюся виконати усі - 4;
- так, якщо маю кошти і час - 3;
- бажання - так, примхи - ні - 2;
- це діти мають виконувати бажання дорослих - 1.
8. Як часто ви даєте дитині вказівки, поради, робите зауваження?
- постійно - 2;
- не втручаюсь в життя дитини - 4;
- у разі необхідності - 3;
- давати поради і вчити жити – безнадійна справа, тому я усім раджу цього не робити - 1.
9. Чи здатні ви віддати свою дитину надовго (більше місяця) на виховання державному закладу чи родичам?
- тільки якщо нема іншого виходу - 3;
- так я і роблю - 2;
- ніколи в світі - 4;
- де захоче, там і житиме - 1.
10. Якщо дитина без дозволу взяла гроші і потратила на свої витребеньки, що ви зробите?
- шкуру здеру! - 2;
- поговорю, поясню, чому так не можна робити - 3;
- то й нехай, «все найкраще – дітям!» - 4;
- в моєму домі гроші не валяються абиде - 1.

А тепер підрахуйте суму балів за усі ваші відповіді.
Нижче наведені розшифровки отриманих чисел.

Від 10 до 15 балів -Ви-байдужа мати чи батько.Для вас дитина – другорядний продукт вашого життя, досить обтяжливий додаток, щоб не сказати тягар. Ваше життєве кредо: "Хочу пожити для себе!", і саме на цьому базуються ваші стосунки з дитиною. Оскільки ви живете тільки власним життям, в якому для дитини місяця нема, то ваша байдужість, відповідно, рано чи пізно викличе байдужість до вас з боку дитини. Рік у рік емоційна відстань між вами і дитиною зростатиме і зрештою перетвориться на прірву. Ви не потребуєте і не відчуваєте радості і тепла від спілкування з дитиною. Вас пов’язують лише побут, матеріальні речі. Коли дитина виросте і стане самостійною, порвуться й ці ниточки, тож ви станете не потрібні одне одному навзаєм.

Від 16 до 25 балів - Ви-тиран.Вважаючи себе найголовнішим членом сім’ї, на якому «все тримається», ви вимагаєте від дитини незаперечного послуху і покірності. Для вас існує лише ваша думка, а думка, бажання, проблеми дитини вас не цікавлять, оскільки не є важливими. Ви твердо знаєте, як треба виховувати дитину, і чітко дотримуєтесь своїх правил. Опір дитини вас обурює і доводить до шаленства. Можливо, ваша дитина намагається врятуватись від вас тим, що замикається в собі і мовчки, покірно вислуховує ваші нотації та виконує ваші вимоги. Цілком можливо, що коли „ваша слухняна овечка” виросте, то почне робити все навпаки, тож матимете цілковиту протилежність тому, чого ви навчали довгі роки. А можливо, збереже зовнішню слухняність і намагатиметься триматись від вас якнайдалі...

Від 26 до 34 балів - Ви-справді хороша мати чи батько. Ви маєте повний контакт з дитиною, знаєте її таємниці, проблеми, радощі й болі. Дитина вважає вас своїм другом, не хоче засмучувати вас своєю поведінкою, а якщо все-таки так стається, то ви швидко знаходите порозуміння, і конфлікт не переростає у хронічні скандали. Ви знаєте свою дитина і можете передбачити її реакцію чи поведінку у певних ситуаціях. Дитина почувається захищеною у сім’ї. У вас справжні близькі стосунки, що не переходять в панібратство, бо ви вмієте зберігати дистанцію і авторитет, бути вимогливим при потребі.

Від 35 до 40 балів -Ви-прислуга своєї дитини.За власним бажанням ви обслуговуєте її не тільки в побутовому сенсі, а й у моральному: дитина крутить вами, як собі хоче, пристосовує вас до своїх потреб і виконання бажань, вважаючи себе пупом землі. Будьте готові до того, що коли вона виросте, то не буде рахуватися з вами. Можливо, ви свідомо приносите себе в жертву, але задумайтесь ще й про таке: плекаючи егоїста, ви виростите нещасну людину, бо рано чи пізно ваша дитина з’ясує, що світ таки не крутиться тільки навколо неї. І хтозна, чи зможе вона з цим примиритися...

Абетка порад для батьків


А – аналізуйте вчинки вашої дитини разом з нею.
Б – будьте терплячими та  толерантними по відношенню до своєї дитини.
В – виховуйте в дитині порядність та чесність.
Г – говоріть зі своєю дитиною щиро, відкрито.
Д – довіряйте вашій дитині.
Е– енергія любові – найкращий родинний зарядний пристрій.
Є – єдність у ваших поглядах та вашої дитини – запорука взаєморозуміння.
Ж – живіть не лише своїм життям, а й життям вашої дитини.
З – з розумінням ставтеся до  своєї дитини.
І – інтелектуальні комп’ютерні ігри – непоганий подарунок до Нового року.
К – критикуйте не саму дитину, а її поганий вчинок.
Л – любіть вашу дитину всією душею.
М – мир та злагода в родині – запорука сімейного щастя.
Н – не говоріть з дитиною так, як би ви не хотіли, щоб вона говорила з вами.
О – обговорюйте  та аналізуйте з дитиною різноманітні теми, проблеми.
П – поважайте думку та вибір вашої дитини.
Р – радійте успіхам та досягненням разом з вашою дитиною.
С – стежте за своєю поведінкою, адже ви – приклад для наслідування.
Т – тактовно вказуйте  своїй дитині на її помилки.
У – успіх у вихованні залежить від атмосфери в родині.
Ф – фарбуйте своє життя та життя ваших дітей в яскраві кольори.
Х – хваліть свою дитину. Похвала – гарний спосіб підвищити самооцінку.
Ц – цікавтеся усім, з чим пов’язує своє життя ваша дитина.
Ч – чергуйте строгість з поблажливістю.
Ш – шукайте спільні інтереси, шляхи розв’язання проблем.
Щ – щастя дитини наполовину в ваших руках.
Ю – юність! Згадайте себе в цьому віці й ви краще зрозумієте свою дитину.
Я – якщо хочете бути щасливими – будьте такими!
Заповіді батьківства
    Одвічне питання турбує не одне покоління батьків: як виховувати дитину? Що робити, аби вона виросла доброю людиною, розкрившись усіма своїми здібностями, аби змогла віддати людям те, з чим прийшла у світ?
   Чимало вчених у різний час обгрунтували своє бачення батьківської педагогіки. Світова психолого-педагогічна думка виробила ряд цінних настанов, які з урахуванням сучасного практичного досвіду лягли в освіту прийнятих у Міжнародний рік дитини десяти правил поведінки батьків, своєрідного кодексу любові, що його мають дотримуватися ті, кому Богом призначено плекати найдорожчий скарб - їхніх дітей.


1.Люби свою дитину!


   Радій її присутності біля тебе, приймай її такою, якою вона є, бо то твій паросток, твоє творіння. Не ображай і не принижуй її, не розхитуй її віри в себе, не завдавай болю несправедливою покарою, не відмовляй у твоїй довірі, дай їй привід любити тебе. 


2.Оберігай своє дитя!


   Захищай дитину від фізичних та душевних небезпек, навіть, якщо доведеться жертвувати власними інтересами й ризикувати своїм життям. Не зважай ні на що, коли йдеться про твоє дитя, про твою дитину квітку, яку можуть знівечити.


3.Будь добрим прикладом для своєї дитини!


   Прищеплюй до духовних вартостей свого народу і сам живи, дотримуючись його традицій. Стався до дитини з великою відповідальністю, їй потрібне таке домашнє вогнище, де сім'я дружна, де шанують і люблять людей похилого віку, де підтримують тісні та щирі зв'язки з усім родом та друзями. Вона має жити у такій родині, де панує чесність, справедливість, скромність, гармонія у всьому.


4.Грай зі своєю дитиною!


   Віддай дитині стільки часу, скільки необхідно для її розвитку. Менше зважай на свої власні інтереси, бо інтереси дитини - водночас і твої. Багато розмовляй з нею, не відвертайся, коли вона щось говорить: може саме в ту мить дитина звіряється тобі найбільшими таємницями свого життя. Грай з нею так, як їй подобається, приймай серйозно її гру, світ її уяви. 


5.Працюй зі своєю дитиною!


  Допомагай дитині, коли вона намагається взяти участь у якійсь справі. Коли підросте, потроху залучуй до праці з людьми і для людей. На дозвіллі, під час канікул, не бідкайся, що вона втомиться від роботи, бо для неї праця з дорослими - то погляд у майбутнє.


6.Дозволь дитині набувати життєвого досвіду,


нехай навіть не безболісного, але самостійного!


   Дитина визнає лише такі враження, які пережила самостійно, а твій власний життєвий досвід (хоч як тобі прикро) часто-густо не важить для неї нічого. Тож дай їй змогу самій "збирати свою скриню", навіть якщо тут існує певний ризик. Надмірна опіка й тепличні умови життя можуть викликати соціального інваліда.


7.Покажи дитині можливості і межі людської волі!


   Розкрий перед дитиною чудові можливості розвитку й самоутвердження людської особистості відповідно до її особливостей та обдарованості. Водночас показуй на прикладах, що кожен має визнавати норми співжиття і дотримуватися їх у родині, в колективі, у суспільстві.


8.Привчай дитину бути слухняною!


   Стеж за поведінкою дитини і спрямовуй її так, щоб учинене нею не завдавало шкоди ані її самій, ані будь-кому. Не обминай моментів, коли вона не гарно поводиться у твоїй присутності, зауваж і поясни, чому треба чинити саме так, а не інакше, для неї це буде наукою. Винагороджуй за додержання установлених правил, однак у разі нагальної потреби наполягай на шануванні їх за допомогою розумного покарання. 


9.Чекай від дитини лише таких думок та оцінок,


на які вона здатна на даному етапі свого розвитку


і які може підказати її власний досвід!


    Мине багато часу, доки дитина навчиться орієнтуватись у складному світі, що оточує її. Допомагай її, скільки зможеш, і вимагай від неї власної думки чи самостійного висновку тільки з урахуванням реалій її вікового розвитку і вже набутого досвіду.


10.Давай дитині змогу набувати такі враження,


які полишатимуть вартісні спогади!


   Дитина, як і дорослий, "живиться" різними враженнями, які знайомлять її з довкіллям і життям інших людей. Дбай про те, щоб вона бачила, чула, відчувала, якомога більше цікавого для себе, щоб збагачувалася корисними знаннями і добрими почуттями.

Немає коментарів:

Дописати коментар