Сценарії, конспекти занять


 Сценарій до вистави "Колобок в гостях у малят!"
Ведуча.       Добрий день!
                     Вітаємо вас!
                     Настає дозвілля час.
                     Тож музики вигрівайте:
                     Казка вже прийшла до нас.
(З хати виходить діді – позіхає, потягається.)
Дід                Баба! Бабо!
Годі спати!
Треба  їсти готувати!
Спечи мені колобка!
 (Баба виглядає з хати , потім виходить.)
Баба.            Чую! Чую! Вже іду!
Зараз борошно знайду.
Я спечу , а ти чекай
Та гаряче не хапай!  
(Баба місить тісто і ліпить колобка.)
Баба .        Колобок у нас гарненький,
Рум’яненький , замашненький.
Із  віконця виглядає…
Та ще пісеньку співає!
(Колобок хитає головою і  співає.)
Колобок.       Я – рум’яний колобок,
Дуже я смачненький,
Та ніхто мене не з’їсть,
Бо я моторненький.
(Стрибає і котиться до лісу.)
Ведучий         И покотився колобок
Далі й далі у лісок.
А назустріч зайчик,
Сірий по стрибайчик.
Зайчик.        Ой, за гаєм, гаєм
Я собі стрибаю,
 Капустинку чи морквинку
На обід шукаю.
Ведучий.         Колобок пахне смачно,
Ще й співає необачно.
Зайчик йому й каже:
Зайчик.           Колобок, колобок, я тебе з’їм!
Колобок.     Не їж мене, я тобі пісеньку  заспіває!
                     Я – рум’яний колобок,
Дуже я смачненький,
Та ніхто мене не з’їсть,
Бо я моторненький.
(Колобок тікає, зайчик махає лапкою.)
Ведучий       Знов котився колобок
Далі, далі у лісок,
Раптом вовк іде страшний.
Подає він голосок
Вовк.         Я голодний і сердитий,
Хочу їсти, хочу пити.
В мене повний рот зубів
І ще жодний не поїв!
Ведучий. Колобок наш пахне смачно,
                 Ще й співає необачно.
Вовк йому каже:            
 Вовк. Колобок, колобок, я тебе  з'їм!                              
Колобок. Не їж мене, я тобі пісеньку проспіваю. (Співає пісню і тікає.)
Ведучий.
Знов біжить наш Колобок,
Весело співає,
Аж тут раптом з-за ялини
Ведмідь виглядає.                        
Ведмідь.
Я ведмедик-ласунець,
Люблю солоденьке,
Чую, чую близько десь
Пахне щось смачненьке!
Ведучий.
Ой, зрадів же наш ведмедик,
Не знайшов сьогодні меду,
Та солодкий колобок
Іще краще за медок.
Слинку наш ведмідь ковтає,
Колобку він промовляє:
Ведмідь. Колобок,колобок, я тебе з'їм!
            Колобок.   Не  їж  мене, Ведмедику,  я  тобі  пісеньку  проспіваю.
(Співає пісню і тікає).
Ведучий.
Заморився Колобок,
Сів спочити на пеньок,
Та ще й трохи засмутився,
Що один він залишився.
Лисичка.
Я красива і хоробра
А іще я дуже добра,
Люблю рибку, люблю птичку,
Бо я хитрая лисичка.
 (Колобок плаче. Лисичка жаліє, слухає його пісеньку).
Лисичка.
Ось, щось я погано чую!
Сядь-но мені на язичок!
Ведучий.
Колобочку, не сідай,
Ти скоріше утікай!
Ах ти ж, капосна лисиця!
Так робити не годиться!
(Лисичка просить   пробачення).
Лисичка.
Вибачте будь ласка діти!
Я не буду так робити!
Ведучий. А ти не сумуй, Колобок, ти не один, подивись скільки у тебе друзів.
Дружба велика сила,
Дружбою вмій дорожить,
Знай що без дружби сердечної
Дуже важко на світі прожить.



Сценарій до свята "День захисту дітей"
 1.Мета та завдання :

    Ознайомити дітей з одним із видів театрального мистецтва, зокрема ляльковим театром, петрушівською лялькою та з вправами для розвитку сценічної мови, дрібної моторики пальців та акторських здібностей.
     Формувати моральні цінності, основи духовності, гарний настрій.
       Розвивати уяву, увагу, дикцію, уміння творчо мислити.
     Виховувати естетичне сприйняття навколишнього засобами театралізації.

2. Місце та час проведення :
ЦДЮТ


3. Учасники:
 9 виступаючих та  по 10 учнів перших класів від чотирьох міських шкіл.

4. Хід проведення програми :
 
1)Організація дітей.

2)Знайомство:
     а) Вступна бесіда «Ляльковий театр»
     б) Вправа «Поділись посмішкою»(вправа для поліпшення настрою)

 3)Основна частина:
      А)Вправи для дрібної моторики пальців: «Сім’я»(діти загинають пальчики по черзі і промовляють слова)
Цей пальчик дідусь,
Цей пальчик бабуся,
Цей пальчик татусь,
Цей пальчик мамуся,
А цей пальчик я,ось і вся моя сім’я.

Вправа «Пальчик»(діти масажують кожен пальчик по порядку промовляючи слова)
Цей пальчик хоче спать,
Цей пальчик приг в кровать,
Цей пальчик задрімав,
Цей пальчик спать упав.
Тихше пальчик не шуми братиків не розбуди.
Встали пальчики УРА в школу нам іти пора
.
     Б)Вправи для розвитку артикуляційного апарату: «Варення»(діти виконують розминку артикуляційного апарату під супровід слів)
 Ой, яке смачне варення.
Забруднились губки всі,
Язичком ми поведемо і варення підберемо.

Вправа «Конячки»(діти проговорюють слова,а потім клацають язичками)
Цок,цок,цок біжать конячки,
Дуже весело біжать,
Коли діток покатають,
Будем їх ми годувать.


   В)Скоромовки:
Бобри добрі до бобрят.

Заболіло горло у горили ,
Бо горила багато говорила.

Миші в шафі шаруділи,
Шість шарфів шерстяних з’їли.


Г)Загадки про казкових героїв:
Хоч у нього й шуба є,
Та як холод настає,
Він не їсть, тоді й не п’є,
І не ходить, й не гуляє,
А у лігво спать лягає.          ( Ведмідь)

Я руда, низького зросту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м’ясо.
Вовку-брату я сестриця.
А зовуть мене ....( Лисиця)

Гострі кігті має –
В подушки ховає.
Лазить все на плотик.
А зоветься ...             ( Котик)


  4) Показ вистави за казкою «Пан –Коцький»



  5) Підсумки.

Сценарій  свята "День театру"


У ДИТЯЧОМУ ТЕАТРІ

Затихнув гомін.
В залі згасло світло,
і, враз заполонивши всі чуття,
розсунулась завіса...
І розквітло
життя — мов казка,
й казка — мов життя.
Відкритими очима і серцями
поринули в ту казку глядачі,
захоплено, бурхливо до нестями,
всім помислом за дією йдучи.
А дія розгортається, як злива:
палає барвами казкове тло,
герої йдуть на подвиги сміливо,
стоять за правду і долають зло.
І кожне слово,
кожен світлий образ
в одкритім серці залишає слід...
І кожен мріє —
дужим та хоробрим
зрости й піти
в широкий білий світ!
Зрости і стати —
як оці герої,
що в боротьбі долають всі путі!..
І все, що є на сцені тільки грою,
самим зазнати
в справжньому житті!..

Добрий день !
Діти ми сьогодні зібралися  тому , що маємо гарний привід. А ви знаєте який?
Сьогодні  День театру.
А ви знаєте, що таке театр?
Так, це чарівний світ де казка стає реальністю, де оживають  і сходять  з сторінок  книг  ваші улюблені герої, де чудеса - звичайна справа, де добро завжди перемагає зло.
Тож скажіть, чи хотіли б ви потрапити в чарівну країну театру?
Але перед тим , як потрапити в цю країну, треба вивчити її закони. Як в кожній країні  необхідно знати, як поводитись, щоб не потрапити  в незручну ситуацію і не образити жителів цієї країни.
Тож почнемо вчитися :
Правила поведінки в театрі
 Охайним завжди до театру ходи
І чепурись, як ідеш ти туди.

Той до театру вчасно прибуває,
Хто ввічливим завжди себе вважає.

Одяг у гардеробі залишають –
Це правило всі діти знають.

Виховані діти мусять знати –
Під час вистави не треба жувати.

Під час вистави ти не ходи,
Сиди, уважно дивись і помовчи.

Ти іншим присутнім не заважай
І гучно з сусідкою не розмовляй.

Скінчилась вистава, ти геть не спіши,
А краще акторам «Спасибі» скажи.

Тож почнемо нашу подорож з першої зупинки  на якій нас чекають  казкові герої, а з якої казки скажіть мені ви. Послухайте загадку:

Ой, набридло на віконці 
Все на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся,
Щоб побачити весь світ. 
(Колобок)
 Давайте подивимось, що вони нам покажуть.

 Вистава «Колобок в гостях у малят»

 Діти сподобалась вам казочка?
 Ну тоді рухаємось далі.
Наступна  наша зупинка називається « Тіньовий театр»
Чи бачили ви  тінь? А коли вона буває?
А чи ваша тінь колись оживала?
А в нашій чарівній  країні, тінь оживає,  ви хотіли б  це побачити?

Давайте дивитись:
Відео «Тіньовий театр»

Заходить Велика лялька.
-А що ви робите  в моїй країні? А чи знаєте ви правила,  які діють в нас? Я зараз буду запитувати, а ви відповідайте, що вірно, а що ні. А хто  не знатиме, тих я з’їм!

1. Якщо ваші місця всередині ряду, не поспішайте займати їх, нехай спочатку сядуть інші. Зате потім, коли ви будете проходити, їм доведеться встати. Це, як зарядка,— корисно для здоров'я.(Відповіді дітей.)
 2.Як тільки ви улаштувалися на місці, починайте плескати у долоні. Адже просто несправедливо, що ви вже готові, а виставу не починають.(Відповіді дітей.)
 3.Не забудьте: вам з товаришем не так вже часто доводиться посидіти поруч дві години. Використовуйте цю можливість, щоб розповісти новини й обговорити всі складні питання. Одне погано: доводиться іноді напружувати голосові зв'язки, тому що заважає музика або репліки акторів.
(Відповіді дітей.)
4. Пам'ятайте, що довго зберігати нерухомість дуже шкідливо для організму. Тому побільше рухайтеся: повертайтеся, нахиляйтеся, упирайтеся ногами в спинку стільця і скидайте руки сусіда з підлокітників.(Відповіді дітей.).
 5. Купіть в буфеті шоколад, але відразу не їжте його. Йдіть у зал і голосно шарудіть фольгою, розгорніть тільки тоді, коли співак або скрипаль вийде на сцену. Знаєте, як приємно їсти шоколад і цукерки під музику!
(Відповіді дітей.)
Добре я дуже  радий, що ви такі виховані і так багато знаєте. І, як винагороду я вам зроблю подарунок. Хочете?
А в подарунок вам буде вистава від моїх друзів « Великих ляльок»
Відео «Тьопа в країні Пихтунії»
 А зараз  ми  трошки пограємось.
Гра « З якої казки?»
 А зараз наступна наша зупинка « Ляльковий театр» з казкою « Пан Коцький»
 Дітки, а давайте згадаємо, які в нас були зупинки?
Вистава «Колобок» (Театральна)
Вистава « Зоопарк» (Тіньовий театр)
Вистава «Тьопа ..» (Театр великих ляльок)
Вистава «Пан Коцький» (Ляльковий театр)

А зараз у нас остання зупинка, вона називається «Театр ляльки маріонетки»
Вистава .

Дітки, а зараз скажіть, чи сподобалось вам в чарівній країні театру?
А що саме ?
Яка вистава?
Які герої?
Чи будете ви відвідувати театр, якщо в вас буде така можливість?
 А зараз давайте поаплодуємо нашим акторам, і собі за гарну поведінку.
Допобачення.




Конспект заняття
Тема :                   Робота над образом. Розвиток фантазії та асоціативного мислення.

Мета :                  Вчити дітей створювати образ, робити його яскравим, цікавим,  
                             неповторним; дослуховуватись до порад оточуючих; використовувати грим,
                             костюми, реквізит; приймати участь у театральних постановках; виконувати
                             вправи на розігрів артикуляційного та фізичного апарату, закріпити знання
                             гуртківців з термінології театру .                                                                     
                             Розвивати фантазію, асоціативне мислення, творчий потенціал, уяву, увагу,                            
                             пам’ять, акторські здібності.
                             Виховувати культуру поведінки під час заняття, впевненість у собі,   
                             культуру спілкування з однолітками, почуття колективізму, дружність.

Обладнання:
  1. Грим,  реквізит та  елементи костюмів для створення образу.
  2. Мішечок з предметами (для гри в асоціації)
  3. Наголовники (для показу вистави)
  4. Сценарій до казки «Колобок»
  5. Кольоровий папір, пластилін, клей, фломастери, олівці, кольоровий картон.
  6. Декорації до вистави.
  7. Скринька з дарунками.
  8. Лист від Св. Миколая.
  9. Карта для подорожі.
  10. Стенд з тканини для викладання неіснуючої тварини з паперових частин.
  11. Фрукти, овочі та спеції, чай, кава (для гри «смакові та нюхові асоціації)
  12. Музичні інструменти (для слухових асоціацій)


Хід заняття:
І  Вступна частина.

1.     Організаційний момент.
2.     Оголошення теми заняття.
3.     Сюрпризний  момент( зачитування листа від Св. Миколая)
Для того, щоб дібратись до подарунків від Св. Миколая нам треба  подолати довгий шлях і першою зупинкою на цьому шляху буде « Ліс  твоєї фантазії»

ІІ  Основна частина.

4.     Зупинка  «Ліс твоєї фантазії»
Діти, давайте  зараз уявимо, що ми в лісі фантазій, але в ньому не має жодної тваринки і нам з вами треба зараз вигадати тварин які житимуть у цьому лісі.
(Вигадати неіснуючу тварину, назву, описати її зовнішній вигляд, викласти на тканині паперові елементи частин тіла   різних тварин)
Тваринки вже є у нашому лісі, але треба ще й деревця вмикаємо фантазію і уявимо себе деревцями:

Ми березки і кленці .
В нас тоненькі стовбурці.
Ми стрункі стаєм в рядки.
Виправляєм гілочки.
Ледь зіп’ялись з корінців,
Дістаємо промінців.
Ми стискаєм їх вогонь
В зелені своїх долонь.
Хилять свіжі вітерці
Вліво- вправо стовбурці.
Щей верхівки кожен ряд
Нахиля вперед – назад.


      5. Зупинка № 2 «Парад асоціацій»
Гра «Словесні асоціації»
  Якщо людина живе у будинку, то тварина..?
  (у норі, барлозі, дуплі)
  Птахи живуть у …? (гнізді, шпаківні)
  Рослини ростуть …? (городі, лісі, парку).

       У людини шкіра у тварини ?(хутро)
       У фруктів (шкірка)
       У птахів (пір’я)
       У цибулі (лушпиння)
       У яйця (шкарлупа)

 Гра «Звукові асоціації»
 Прослухайте музичний твір і скажіть з якою порою року у вас асоціюється ця мелодія?

А зараз послухайте і скажіть з якою тваринкою асоціюються у вас такі звуки?

Гра  «Асоціації з використанням кольору»
Діти, скажіть, які асоціації у вас виникають, коли ви бачите ось такий колір?

Гра «Смакові та нюхові асоціації»
 Я вам зараз зав’язуватиму очі, а ви будете відгадувати, що я вам даю куштувати, або нюхати.

Гра «Вільні асоціації»
Один з вихованців показує якийсь вираз обличчя, а всі інші відгадують, від чого може бути такий вираз(від смаку, від емоцій, від  запаху…)

Гра «Тактильні асоціації»
Гуртківці по черзі занурюють руку в мішечок. Я ставлю запитання «Про , що ви зараз подумали?» Діти  починають називати слова, які асоціюються у них з тим предметом, який тримають у руці. Всі інші відгадують, який предмет тримає дитина.

6.     Наступна зупинка «Подарунок своїми руками»
Усі ми знаємо, що приємно приймати подарунки, але ще приємніше їх дарувати. Св. Миколай обов’язково подарує вам свої подарунки, але тільки чемним та добрим дітям, тож давайте зараз виготовимо маленькі сувеніри, і ви зможете подарувати їх кому забажаєте. Візьміть ті предмети, які ви витягли з мішечка, увімкніть фантазію і виготовіть подаруночки.

7. Зупинка « Спортивна»
Вправа на розігрів фізичного апарату «Рахувалочка»
Раз-підняти руки в гору,
Два - нагнутися додолу,
Не згинайте, діти, ноги,
Як торкаєтесь підлоги,
Три, чотири - прямо стати,
Будемо знову починати.
Хто зуміє присідати,
І ногам роботу дати?
Раз- піднялись,
Два присіли,
Хай мужніє наше тіло.
Хто втомився присідати,
Може вже відпочивати.

Розігрілись і поїхали далі.

8. Зупинка  «Театральна»
На цій зупинці ми з вами  з’ясуємо, які асоціації викликає у вас слово театр (актори, гримери, грим, костюмери, сценарій, комедія, трагедія…)

     Давайте зараз з вами спробуємо створити образи.
Ось у нас є  різні предмети, перуки, елементи одягу, грим. Давайте зараз об’єднаємось в команди по два чоловіка, і будемо створювати образи один для  одного.
Всі в образах, всі гарні і готові до показу вистави, але перед тим, як це зробити ми повинні розігріти що?(артикуляційний апарат)
Вправи на розігрів артикуляційного апарату, скоромовки, вірші.

9. Зупинка «Казкова»
Показ вистави.
10. Остання зупинка «Подарунок»
Діти отримують подарунки від Св. Миколая.

ІІІ Заключна частина.

Наше заняття закінчується, мені дуже сподобалося, ви були дуже активними і творчими, допомагали один одному. Одразу видно, що ви всі гарні друзі. Якщо ви завжди будете товаришувати, підтримувати, поважати один одного, то ніколи не залишитесь самотніми.
А, що вам сподобалося?
Що ви запам’ятали?
Чи стане вам щось в пригоді?
На цьому наше заняття закінчено.
Дякую за увагу.




Конспект заняття

Тема: Вправи на розвиток творчості.

Мета:
         Вчити дітей виготовляти найпростіші ляльки;
виконувати творчі завдання;
приймати участь в театральних постановках;
повторити вправи на розігрів артикуляційного апарату,
дрібної моторики пальців.
Розвивати акторські здібності, творчий потенціал, уяву, фантазію за допомогою вправ на розвиток творчості.
Виховувати культуру поведінки;
культуру спілкування з однолітками;
почуття колективізму.

Обладнання:

1. Піктограми з зображенням емоцій;
2. Повітряні кульки;
3. Петрушівські ляльки;
4. Мішечок з іграшками;
5. Фломастери;
6. Різнокольорові фішки.
7. Папір різнокольоровий.
8. Заготовки волосся,очі(для виготовлення ляльки)
9. Сніжинки (паперові)
10 Сценарій казки «Рукавичка»
                                                                                                                                                 
Хід заняття:

І. Вступна частина:

1. Організаційний момент.
Добрий день!
Діти, я дуже рада знову вас бачити.
А давайте подивимось, чи всі прийшли сьогодні на заняття? (перекличка)

2. Оголошення теми заняття.
Сьогодні у нас дуже цікаве заняття,  тема нашого заняття «Вправи на розвиток творчості», це значить, що ми будемо виконувати вправи, які будуть розвивати вашу творчість, уяву та фантазію.

3. Вправа «Емоції»
Показ дітям піктограм з зображенням емоцій.
Діти, що ми бачимо на цих малюнках? (Обличчя)
Як ми називаємо те, що виражають ці обличчя? (Емоції)
Які бувають емоції? (Різні, веселі, сумні…)
Від чого вони залежать? (Від нашого настрою і від подій, які з нами відбуваються)
Чи завжди доречно виражати свої негативні емоції, так, щоб їх помічали оточуючі? (Ні)
Які люди так роблять? (Невиховані)
А зараз, ви бачите перед собою два аркуші паперу. На блакитний аркуш причеплять свої сніжинки, ті у кого гарний настрій, а на фіолетовий ті дітки, кому зараз сумно.

4. Вправа «Поділись посмішкою»
Тепер діти у яких гарний настрій знімуть посмішку і поділяться нею з друзями. (Діти перекидають посмішки один одному)

ІІ. Основна частина:
Ось тепер, коли у всіх гарний настрій, можна розпочинати заняття.

5. Вправа «Рука з кулькою – як найпростіша лялька»
Беремо кульку (Повітряну), прикріплюємо їй очі, волосся, малюємо ротик, носик…
За допомогою цієї ляльки, діти розповідають про себе (Ім’я, вік, чим захоплюється дитина)
Молодці, ви гарно представились нашим гостям і більше дізнались один про одного.

 6. Вправа «Веселий зоопарк»
Діти об’єднуються в дві команди. Учасник однієї команди дивиться на зображення тварини і показує етюд на поведінку тварини (яку він побачив на картинці). Учасники іншої команди, відгадують яку тварину він зображає.
7. Гра «Пошук аналогій»
Діти зараз я запитую у вас, якщо людина живе у будинку, то тварина..?
(у норі, барлозі, дуплі)
Птахи живуть у …? (гнізді, шпаківні)
Рослини ростуть …? (городі, лісі, парку).

8. Гра «Чарівний мішечок»
Діти по черзі занурюють руки в мішечок та на дотик розпізнають, який предмет знаходиться в мішку (кількість предметів в мішечку відповідає кількості дітей).

9. Фізкультурна хвилинка «Зайчик»
Діти, уявіть себе зайчиками.
Встати і як зайчик пострибати
Присісти і морковку з’їсти
Ніжками побігати по доріжці
На пеньочок ти сідай вушками себе сховай
Як захочу так підскочу,
Лапкою об лапку вдарю,
Поскакаю і спинку розправляю
Я втомився бігати й плигати сяду ніжками подригать
Під ялинку заховаюсь, і тихенько подрімаю

10. Вправи на розігрів артикуляційного апарату, голосових зв'язок та дрібної моторики пальців.
Діти, які ви знаєте вправи на розігрів артикуляційного апарату? («Скоромовки», «Цукерки», «Конячки», «Посмішка, дудочка, лопата», «Грузинський хор», «Колискова», «Сім’я», «Пальчики лягають спати»).

11. Інсценізація казки «Рукавичка».

ІІІ. Заключна частина.

Наше заняття закінчується, мені дуже сподобалося, ви були дуже активними і творчими, допомагали один одному. Одразу видно, що ви всі гарні друзі. Якщо ви завжди будете товаришувати, підтримувати, поважати один одного, то ніколи не залишитесь самотніми.
А, що вам сподобалося?
Що ви запам’ятали?
Чи стане вам щось в пригоді?
На цьому наше заняття закінчено.


Дякую за увагу.





                          Розважально - виховна программа 
                                           (літній період)

Тема:    Літо зустрічаємо, весело вітаємо!

Мета:    Розширити знання дітей про звичаї, обряди  пов’язані з святкуванням приходу літа.
              Ознайомити вихованців з народними прикметами через прислів’я, приказки, загадки та віршики.
              Розвивати пам’ять, фантазію, творчість мислення, гарний настрій.
              Виховувати культуру поведінки, культуру спілкування з однолітками.


Сценарій заходу:

В небі ластівка летить,
З вітром листя шелестить,
Воду п’є лелека.
Сонце палить. Спека.
Дозріває жито.
Яка пора?
(Літо)

Вед.   Молодці діти, а вам подобається літо? А що саме вам подобається влітку?
           Чим вам подобається займатися ?
 А ви знаєте, як раніше закликали літо, щоб воно не барилося?

Давайте зараз разом зі мною покличемо літо.

Вийди, вийди сонечко, на дідове полечко
На бабине літечко , на наше подвір’ячко
Там дід косить, сонця просить
Хмари розбиває, сонця здобуває!
Бий дзвоне, бий
Хмари розбий!

А які ви знаєте літні прикмети?
Ви розказали, а тепер послухайте мої:
Рясне виділення березового соку в квітневі дні - до мокрого літа.
Якщо ластівки будують гнізда на сонячній стороні будинку - до холодного літа.
Риби вискакують над водою - до дощу.
Павуки збираються групами - буде сухо.
Ворон купається навесні і влітку - до тепла і дощу
Собака розтягується на землі до тепла.
Кішка лиже хвіст - до негоди.
Молодці, дуже розумні дітки  майже все знаєте, а чи знаєте ви  приказки, або прислів’я про літо?

Давайте згадаємо їх разом:

Улітку один тиждень рік годує.
Два рази в році літо не буває.
Коли влітку не ходив по малину, узимку вже пізно.
Садок улітку — як кожух узимку.
Кому влітку холод, тому взимку голод.
Літо запасає, а зима з'їдає.
Літо дає коріння, а осінь — насіння.
Літо зиму годує.

Скажіть мені будь ласка, а що окрім відпочинку вам подобається влітку, мабуть смаколики, які ростуть просто на деревах і кущиках? Відгадайте загадки і скажіть, чи полюбляєте ви таке смакувати?

Не гіркий і не солоний,
А солодкий і червоний.
Як же зветься цей товстун?
Здогадалися? …
(Кавун)

Пахне грядка невеличка – 
Швидко виросли сестрички, - 
Чепурушки круглолиці
Заховались у травиці.
Чорні крапочки на личках…
Здогадалися? …
(Сунички)

На смак чудова, жовта, медова,
Їсть її малий Павлуша.
Здогадались, що це
(Груша)

Солоденька , червоненька
Оця ягідка маленька.
Має кісточку тверду.
З’їм її коли знайду
(Вишня)

В нас деревина така у дворі,
Фрукт цей з дитинства дають дітворі
Корисне доступне та дуже смачне
Багате залізом та поживне.
(Яблуко)


Я зрозуміла, які ви розумні та кмітливі, а зараз перевіримо, які ви спритні, давайте пограємо в гру - хоровод « Полунички»

Ми підем, підем, підем,
В лісі ягоди знайдем.
Ой суничко - ягода,
Красна, запашна,
Ой суничко ягода,
Дуже ти смачна.

Дуже гарно гралися, жваво розважалися.

А зараз я хочу перевірити, чи вмієте ви малювати, чи уважні були на занятті, чи згадаєте ви щось про літо, і чи зможете це зобразити на асфальті крейдою.
Конкурс «Літо всіма барвами»

Що вам запам’яталось на сьогоднішньому занятті? Що сподобалось?
Ось тепер це все і намалюйте.

Молодці!!! Дуже гарно, ви старанні і уважні, мені дуже сподобалось з вами гратися.
 До зустрічі!








Немає коментарів:

Дописати коментар